Ibland kan externa tankar och idéer väcka inspirationen att göra något annorlunda i verksamheten för att komma ur gamla invanda mönster och ta företaget till nästa mognadsfas.
Att skapa tillväxt handlar om att skapa nya affärer. Var hittar du dina nya affärer, nya kunder och nya marknader? Det finns många sätt att ta sig an utmaningen.
Läs vidare och inspireras att generera nya affärer på det sätt som passar din verksamhet.
Är du redo att ta klivet ut på den internationella marknaden? Det är mycket att tänka på men med rätt fokus och prioriteringar finns goda möjligheter att lyckas. Med draghjälp av växelkursen är förutsättningarna mer gynnsamma än på länge.
Läs om några viktiga faktorer att tänka på.
Kundresan, din kunds väg fram till ett köpbeslut, ser olika ut beroende på kundens organisation och typ av affär. Har du koll på vilka steg dina kunder går igenom för att komma fram till att lägga en order hos dig? Vilken information behöver din kund i de olika stegen för att komma vidare?
Läs om hur du kan mappa upp dina kunders resa fram till rätt beslut.
Ägnar din organisation timme efter timme åt att ringa tröstlösa samtal till potentiella kunder som inte har lust att prata med er? Tänk igenom din affär och hur dina kunder arbetar. Med rätt information, till rätt person vid rätt tillfälle ökar förutsättningarna att få göra affär väsentligt!
Läs om hur du kan starta din Marketing Machine.
©Upphovsrätt. Alla rättigheter förbehållna.
Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna
Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.